Spelenderwijs het belang van klachten op de mentale agenda


Het KlachtenSpel brengt klachtenmanagement laagdrempelig onder de aandacht bij managers en medewerkers. Het versterkt het bewustzijn van het belang van klachtenmanagement en vergroot de kennis ervan. De spelvorm zorgt voor een verhoogde acceptatie, plezier en grotere leereffecten.


Het KlachtenSpel kent een triviantachtige opzet waarbij 4 personen (of teams van personen) vragen over klachtbehandeling beantwoorden. De vragen kennen vier verschillende moeilijkheidsgraden en zijn verdeeld in managers- en medewerkersvragen. Niet alleen de goede antwoorden dragen bij aan kennis over klachten, ook de discussie over de vragen draagt in sterke mate bij aan de bewustwording van het belang van klachtenmanagement en nodigt uit tot het communiceren over en aanscherpen van klachtenbeleid en klachtenprocedures. Naast de reguliere versie van het KlachtenSpel is er ook een versie beschikbaar speciaal voor de zorgsector.


Het KlachtenSpel wordt vooral ingezet als start van een klachtenmanagementproject (kick off), voor kennismaking met het thema (wake up sessies), bij de start van leertrajecten (trainingen, coachingssessies), bij prestatieversterkingstrajecten (bedrijfscompetitie met teams) en als opfrissing van de werking van al langer bestaande klachtenprocedures.



Meer informatie: www.klachtenspel.nl

integraal klachtenmanagement